alcohol inks & embellishments

Standard

Schijnbaar is er een probleem met blogger waardoor ik momenteel geen files kan uploaden naar de server, dus ik kan helaas nog niets laten zien. :( In plaats daarvan type ik maar gewoon even wat dan! :)

Vanmiddag ben ik weer eens aan de slag gegaan met mijn Ranger Alcohol Inks, en heb ik er diverse ATC achtergronden mee gemaakt. Ik snap nog steeds niet helemaal hoe je er nu het beste mee kunt werken, jammer genoeg. Ofwel krijg ik de inkt niet over de gehele achtergrond, ofwel mengen alle kleuren uiteindelijk samen tot een blurry kleurensoepie in plaats van dat alle kleuren los zichtbaar zijn en slechts een klein beetje gemengd. Ik heb zo veel ontzettend mooie dingen gezien welke gemaakt waren met deze inkten, dus ik weet dat het op een of andere manier MOET kunnen! Tips en truucjes zijn zeer welkom!

Verder heb ik een aantal embellisments gemaakt/altered. Ik heb een hele zooi van die donkergrijs gekleurde brads in de vorm van een bloemetje (zowel de grotere van 1cm doorsnee als de kleinere) en die wilde ik een ander kleurtje geven. Nadat ik de brad van een goede laag inkt voorzien had heb ik ze voorzicht in het potje kleurloze embossing poeder gedipt en daarna de boel laten smelten met mijn heat gun. Werkte fantastisch! Op deze manier kun je natuurlijk allerlei verschillende embellisments maken/veranderen. Ik zal daar zeker nog meer mee gaan expirimenteren.

**

Apperently there is a problem with uploading images to blogger at this moment, so I am not able to share some crafties yet. :( I guess I’ll just ramble some instead then! :)

This afternoon I decided to play some more with my Ranger Alcohol Inks, and made several ATC backgrounds with it. I do not quite understand how they work though, still.. Either I can’t get the ink to cover the complete background, or the colors all merge together so that it becomes a bit of a blurry-one-color instead of the original colors blended some. I have seen so many beautiful things done with these inks, so I know it IS possible hehe! Any suggestions are very welcome!

I also made/alterer some embellisments. I got a bunch of those pewter colored flower brads (1the bigger 1cm ones as well as the smaller ones) and wanted to give them some color. So I pressed them down on an inkpad, then dipped them into clear embossing powder and let it melt. It worked really well! You can make all kinds of different embellishments this way, I realized. I am for sure going to experiment with this concept some more.

One response »

leave a comment

