Kilometers na Kanker

Standard

Een studiegenootje van mij heeft bovenstaande website opgezet, om aandacht te vragen voor de KWF Kanker Bestrijding. In Januari 2008 loopt hij, zelf kankerpatient, de marathon van Marrakech in Marroko om zo geld in te zamelen voor het KWF.

Ik heb zelf al van veel te veel mensen afscheid moeten nemen door kanker, en vind dit een supermooi initiatief. Hoewel ik normaliter niet zo snel “advertenties” zal plaatsen op mijn blog, wilde ik jullie toch even op deze website wijzen.

Around Ens:
De wilde plannen zijn werkelijkheid geworden. 27 Januari 2008 verschijn ik om 08:30 aan de start van de Internationale Marathon van Marrakech in Marokko, en ga ik 42 kilometer rennen. Twee-en-veertig kilometer, bijna twee keer zo ver als ik ooit aan één stuk gerend heb.

Niet voor mezelf, maar voor KWF Kankerbestrijding. Want, zoals jullie allemaal zullen weten, zo’n 2,5 jaar geleden kreeg ik zelf te horen dat ik kanker had. Ik had geluk, bij mij was één operatie voldoende. Geen bestraling. Geen chemotherapie. Louter controles. Andere mensen ontvangen niet die genade. Voor hen loop ik 27 januari een marathon, stap voor stap, kilometer voor kilometer, verder weg van mijn eigen kanker – dichterbij een oplossing voor al die anderen.

Ik hoop dat jullie mij en hen willen steunen, LiveJournal vrienden en vriendinnen. Neem eens een kijkje op de site die ik hiervoor neergezet heb, http://www.kilometersnakanker.nl. Daar kun je mijn verhaal lezen, waarom ik een marathon ga lopen – en waarom in Marrakech. En natuurlijk zou ik het ontzettend waarderen als jullie besluiten om mij te sponsoren met een bijdrage aan het KWF, voor het zo belangrijke werk dat zij op die manier kunnen doen. Samen staan we sterk, samen maken we er een einde aan.

leave a comment

